ADÉLA  KUBEŠOVÁ

Milovnice Anglie a angličtiny

Pracovní dovolená v Kingswearu: 4 dny v Devonu

… je 17. srpna 2013, postarší řidič taxi nás vyzvedává na štěrkové cestě u domu v Bathu…

Čekají nás dobré tři hodiny cesty, které nás dělí od čtyřdenního pobytu ve vesnici Kingswear v Devonu. Kamarádka z dětství mých zaměstnavatelů je spolu se mnou, která se budu starat o pána, pozvala do svého domu, kam se nedávno přestěhovala i s manželem. V Anglii totiž pracuji jako pečovatelka a hospodyně. Nejspíš půjde o jeho poslední „dovolenou“ a tak doufáme, že si v mezích možností pobyt na čerstvém mořském vzduchu užije.

Cesta se ubírá klikatými silničkami anglického venkova a skoro u cíle zahlédnu nápis ENGLISH RIVIERA, který míjíme na kruhovém objezdu. Po chvilce v dáli vidím už jen třpytící se proužek moře. Wow! Sem se jednou musím vrátit!

Vjíždíme do přímořské vesničky, která má své kouzlo.

Poslední prudké stoupání a už vylézám z auta a těším se, že si protáhnu zdřevěnělé nohy. Vytáhnu z kufru vozík a rozložím ho, aby se na něj pán mohl přesunout z přední sedačky auta. Nice to see you, vítají nás naši budoucí ubytovatelé. Jsme pozváni na Afternoon tea, což je čaj a něco k zakousnutí, než se bude podávat večeře.

Ubytováni budeme následovně. Naproti jejich domu je malý domeček, který jim půjčila jejich stará sousedka, zatímco je na návštěvě u rodiny. Tady bude bydlet paní s pánem. Je totiž pouze přízemní a tak to bude lepší pro pána na vozíčku. Mně přidělili pokojík v patře jejich domu s kouzelným výhledem na hrad Dartmouth a moře. Budu odtud docházet pečovat o pána do domečku.

Pokud někoho zajímají mé povinnosti tady na „dovolené“ tak převážně je to ranní  a večerní hygiena, převlékání a přiskočit a pomoci vždy, když něco potřebuje. Nejtěží je, že ho na vozíku převážím z jejich ubytování. Domek leží přes ulici v prudkém kopci a já musím pána dostat na snídani, oběd a večeři do hostitelského domu.
Včera jsme byli v kostele na nedělní mši.

Mše v kostele

Po mši jsme byli pozváni hostiteli na oběd do jachtařského klubu, kde bohužel nemají bezbariérový vstup a ani bezbariérové WC, takže jsem si mákla. Divím se, protože jinak v Anglii vidím často bezbariérové přístupy.
K obědu jsem si dala slavný fish and chips neboli rybu s hranolkama. Po obědě jsme se přemístili k přístavu, kde bylo zpívání s farářem, byl tu dokonce i orchestr. Poté nás taxík odvezl zpátky do domu.
Dnes to vypadá na klidnějsí den. Jsme teď po bohaté snídani na terase a užíváme si sluníčka a výhledu na moře.

Výhled z domu na hrad Dartmouth

Po uložení pána na odpolední nap jsem dostala volné odpoledne. Hurá! Sešla jsem z kopce dolů, našla nástup na přívoz ferry a přeplavila se přes řeku na protější břeh, kde se nachází pěkné městečko Dartmouh.

Přívoz mezi Kingswear a Dartmouth

Pochutnala jsem si na výborné jahodové zmrzlině, prošla se podél řeky Dart a poté se lodičkou přeplavila na Dartmouth, který je jednou z dvou pevností stojících na obou stranách ústí řeky.

Je zde také pobřežní opevnění z minulého století a z 2. světové války. Samotný hrad je z 15. století. Jde o vůbec první v Anglii, jenž byl zbudován tak, aby odolal dělostřelectvu. Na zpáteční cestě přívozem ferry do Kingswear jsem viděla lachtana, který má jméno Martin. To byl úžasný zážitek!

Lachtan Martin

Z Anglie zdraví
Adéla a Martin
Btw, už za týden, 9. 9. 2017, se do těchto končin znovu vypravím. Chci si oprášit angličtinu na Anglické riviéře, v přímořském městečku Paignton. Článek najdete tady.
Adéla

Ve 40 letech jsem si splnila životní sen a odletěla do Anglie, kde jsem žila a pracovala celkem 3,5 roku. Nejdříve jako aupair, pak na pozici pečovatelky a hospodyně.

Jsem autorkou eBooku Jak odstrojit 13 strašáků, kteří Ti brání odjet do Anglie, který vás posune blíže k rozhodnutí, zda odjet nebo neodjet do Anglie.
Sepsala jsem všechny své zkušenosti do praktického manuálu Jak uspět v Anglii i bez peněz a jen se základy AJ.

Můj příběh najdete zde.

tihle už se strachy nenechají odradit!

Stáhni si zdarma e-book:

Jak odstrojit 13 strašáků, kteří Ti brání odjet do Anglie

E-book vás posune blíže k rozhodnutí, zda odjet nebo neodjet do Anglie, zmírní vaše obavy a strachy. V Anglii to nebylo vždy jednoduché, ale stálo to za to! Zlepšila jsem si angličtinu, navštívila plno krásných míst, vydělala nějako tu libru a našla sama sebe.